Ma vision de la vacuite

General forum on the teachings of all schools of Mahayana and Vajrayana Buddhism. Topics specific to one school are best posted in the appropriate sub-forum.
Post Reply
Impermanente vacuite
Posts: 10
Joined: Wed May 18, 2022 5:46 pm

Ma vision de la vacuite

Post by Impermanente vacuite »

Bonjour tout le monde, je vous soumet ceci :

La vacuité est a l instant permanente.

Elle ne sera impermanente que lorsque tous les êtres sensibles auront connu le nirvana au travers d un eveil de boddhisatvas .

Qu en pensez vous. Cette réflexion est elle sensée, selon vous ? Merci de vos opinions et conseils 😉
Norwegian
Posts: 2632
Joined: Thu Dec 01, 2011 7:36 pm

Re: Ma vision de la vacuite

Post by Norwegian »

This forum uses English.
reiun
Posts: 978
Joined: Sun Apr 12, 2020 4:08 pm
Location: Florida USA

Re: Ma vision de la vacuite

Post by reiun »

Impermanente vacuite wrote: Wed May 18, 2022 6:02 pm Bonjour tout le monde, je vous soumet ceci :

La vacuité est a l instant permanente.

Elle ne sera impermanente que lorsque tous les êtres sensibles auront connu le nirvana au travers d un eveil de boddhisatvas .

Qu en pensez vous. Cette réflexion est elle sensée, selon vous ? Merci de vos opinions et conseils 😉
‎Hello everyone, I submit to you this:‎
‎ ‎
‎ Emptiness is at the moment permanent. ‎
‎ ‎
‎ It will only be impermanent when all sentient beings have experienced nirvana through an awakening of boddhisatvas. ‎
‎ ‎
‎ What do you think? Does this reflection make sense, in your opinion? Thank you for your opinions and advice.‎


(Faites un clic droit et faites glisser pour mettre en surbrillance le texte en français sélectionnez traduire coller ci-dessous.)

Bon chance!
User avatar
Kim O'Hara
Former staff member
Posts: 7064
Joined: Fri Nov 16, 2012 1:09 am
Location: North Queensland, Australia

Re: Ma vision de la vacuite

Post by Kim O'Hara »

As Norwegian said, this forum uses English.
We would like Impermanente vacuite to be able to participate but posts need to be in English.

:namaste:
Kim
Post Reply

Return to “Mahāyāna Buddhism”